Spotkaj się z ekspertem z Zakładu Usług Społecznych nie wychodząc z domu
logo
czytaj E-gazety prasa online


Spotkaj się z ekspertem z ZUS
nie wychodząc z domu

2020-12-11

Już niemal 13,5 tys. osób skorzystało z rozmowy wideo z ekspertami ZUS. W województwie podlaskim takie spot­kanie online z pracownikami ZUS odbyło 275 klientów. Zainteresowanie taką formą kontaktu jest bardzo duże.

- Klienci doceniają fakt, że nie muszą wychodzić z domu, by spotkać się z ekspertem ZUS i mogą to zrobić online, w prosty sposób, w dogodnym dla siebie terminie. Codzien­nie e-wizytę z ekspertem ZUS umawia kilkaset osób. Takie e-rozmowy mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS. Przede wszystkim wybierane tematy rozmów to emerytury i renty, zasiłki oraz firmy i pracow­nicy. Z tej bezpiecznej formy kontaktu, najczęściej korzys­tają mieszkańcy Warszawy, Poznania, Krakowa czy Wroc­ławia - informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Jak umówić e-wizytę
Umawianie wideorozmowy jest bardzo proste, wystarczy wejść na stronę interntową ZUS i odszukać zakładkę e-wi­zyta, a następnie kliknąć w link „Umów się na e-wizytę”. Aby połączyć się z ekspertem wystarczy komputer lub in­ne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Rozmo­wę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca za­mieszkania. Należy wybrać również temat e-wizyty. Do wyboru mamy: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracow­nicy, potwierdzenie profilu PUE czy ulgi i umorzenia.

- Niestety, wciąż są rozmowy, których nie udaje się zreali­zować. Czasem wynika to z problemów technicznych, na przykład takich jak słaba jakość połączenia ze strony na­szego rozmówcy. Klienci muszą pamiętać o tym, że sami muszą zainicjować wideorozmowę z pracownikiem ZUS, a nie odwrotnie. To osoba, która otrzymała wiadomość pot­wierdzającą umówione wideospotkanie musi otworzyć link przesłany w mailu do e-wizyty. Tylko wtedy konsultant ma możliwość dołączenia do rozmowy – tłumaczy rzeczniczka.

Warto pamiętać, że w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wtedy ze zwolnionego terminu będzie mogła skorzystać inna osoba. Nadal zdarza się też, że klienci rezerwują wizytę, ale z niej nie korzystają i jej nie odwołują. Na ponad 22 tys. umówionych rozmów 13,5 tys. odbyło się, a niestety 5,6 tys. klientów nie podjęło takiej rozmowy i nie anulowało jej, tym samym blokując termin dla innych chętnych.

Tekst i grafika: Katarzyna Krupicka - regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

baner