Fundacja ITAKA od 2001 zajmuje się problemem depresji – pierwsze jej kampanie miały na celu uświadomienie, że depresja jest jednostką chorobową ...
logo
czytaj E-gazety prasa online


2021-06-10

Nowy telefon zaufania dla młodych

fot. pixabay.com

22 484 88 04 – pod tym numerem czekają na zgłoszenia młodych od poniedziałku do soboty w godzinach 11.00 -21.00 psychologowie Fundacji Itaka. To akcja charytatywna zorganizowana we współpracy z jedną z marek odzieżowych w odpowiedzi na psychiczne skutki pandemii, z którymi boryka się młodzież. W projekcie uwzględniono m.in. bezpośrednią pomoc w formie cyklu pięciu 50- minutowych spotkań online na osobę.

Projekt to wyjście naprzeciw dużemu zapotrzebowaniu na pomoc psychologiczną dla młodzieży. Jak mówi Izabela Świergiel z Fundacji ITAKA, ogromna przeszkoda pojawia się już na etapie poszukiwania pomocy, nie tylko ze względu na kłopoty z dostępnością do profesjonalisty: młodzi boją się zaufać bliskim albo bagatelizują problem. 

- Dlatego tak ważna jest możliwość dostępu do takich kanałów wsparcia, które zapewnią komfort anonimowości – mówi Izabela Świergiel. 

Potrzebujący będą mogli też skorzystać z opcji czatu. Czat i szczegółowe informacje o telefonie dostępne są na stronie www.stopdepresji.pl. Trzecia forma pomocy, czyli cykl spotkań online, w przypadku osób nieletnich wymagać będzie pisemnej zgody rodzica lub opiekuna. Wcześniej trzeba się na takie spotkania online umówić. Izabela Świergiel zaznacza, że jest to forma pomocy, pozwalająca dogłębnie zbadać problem, a jednocześnie nieobciążająca finansowo.

Projekt przeznaczony jest dla dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. Zgłosić się może każdy, jeśli:

✔ doświadcza kłopotów w szkole, w domu, w relacjach z ludźmi,
✔ jest młodym dorosłym i ma problemy w pracy, 
✔ podejrzewa, że ma depresję,
✔ obawia się pójścia po pomoc do specjalisty,
✔ podejrzewa, lub wie, że problemów psychicznych doświadcza ktoś z bliskich i nie wie, jak może pomóc.

Fundacja ITAKA ma doświadczenie w prowadzeniu linii wsparcia – w poprzedniej edycji Narodowego Programu Zdrowia (na lata 2018-2020) prowadziła Centrum Wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym. Od 2001 zajmuje się problemem depresji – pierwsze jej kampanie miały na celu uświadomienie, że depresja jest jednostką chorobową. W 2013 roku, w ramach kampanii „Stop depresji”, fundacja zainicjowała akcję „Smutni nastoletni” - o depresji nastolatków i młodych dorosłych.


jw., zdrowie.pap.pl 
https://zdrowie.pap.pl/rodzice/nowy-telefon-zaufania-dla-mlodych

baner