Informacja o stanie konta ubezpieczonego wyłącznie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS
logo
czytaj E-gazety prasa online


Informacja o stanie konta ubezpieczonego wyłącznie na PUE ZUS

2020-07-03

W związku z pandemią koronawirusa, informację o stanie konta ubezpieczonego będzie można sprawdzić w tym roku jedynie na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych. Osoby, które o to wystąpią, taką informację otrzymają również w wersji papierowej - listem albo w placówce ZUS.

Informacja zawiera przeprowadzoną w czerwcu roczną waloryzację składek na ubezpieczenie emerytalne i kapitału początkowego na koncie oraz składek i środków z otwartego funduszu emerytalnego (OFE) zapisanych na subkoncie.

- Aby znaleźć dane zapisane na swoim koncie wystarczy wejść w „Panel ubezpieczonego”, wybrać zakładkę „Informacje o stanie konta”, a następnie rok 2019. Informacja o Stanie Konta Ubezpieczonego odwzorowuje wysokość naszych środków na koncie w ZUS według danych na 31 grudnia 2019 roku i obejmuje zwaloryzowane kwoty kapitału początkowego i składek na ubezpieczenie emerytalne za okres od 1999 do 2018 roku. We wskazanych kwotach uwzględniona jest już tegoroczna czerwcowa waloryzacja, która jest widoczna w zakładce „Stan konta” - informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Wszyscy ubezpieczeni, w tym ci, którzy w 2019 r. ukończyli 35 lat, w informacji IOSKU znajdą również symulację hipotetycznej emerytury obliczoną z samego tylko konta ubezpieczonego oraz z konta i subkonta w ZUS (zakładka „Hipotetyczna emerytura”). Zakład stosuje dwa warianty tych wyliczeń. Jeden uwzględnia naszą dalszą pracę, aż do ukończenia wieku emerytalnego przy wpływie składek w uśrednionej wysokości z dotychczasowych lat pracy, a drugi przyjmuje, że kończymy już aktywność zawodową i nie powiększamy naszego konta o nowe składki.

- Nowością jest „Informacja o przekazaniu do ZUS raportu informacyjnego przez płatnika składek”. Taką informację otrzymają te osoby, za które płatnik składek złożył w 2019 roku raport informacyjny. Taki raport składa pracodawca, jeśli zamierza skrócić z 50 do 10 lat okres przechowywania dokumentacji i akt pracowników, którzy zostali zgłoszeni do ubezpieczeń społecznych po raz pierwszy po 1998, a przed 2019 rokiem wyjaśnia rzeczniczka.

Katarzyna Krupicka - regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

baner