Aby można było odwiedzić ZUS on-line, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem ...
logo
czytaj E-gazety prasa online


Ruszają e-wizyta w ZUS. Czekamy na klientów online.

2020-10-20

Dbając o bezpieczeństwo i czas naszych klientów, wpro­wadzamy kolejne udogodnienie, dzięki któremu można odwiedzić ZUS on-line. To e-wizyta, która jest przepro­wadzana w formie wideorozmowy z naszym ekspertem z placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Aby można było odwiedzić ZUS on-line, wystarczy kom­puter lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty zdalnej. Podczas e-wizyty nasi eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Na wideorozmowę można umówić się w dni robocze w godzinach między 9.00 a 14.30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.

- Z internetowych wizyty można już korzystać w oddzia­łach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocł­awiu. Białystok udostępni e-wizyty od 29 października. W listopadzie z usługi będzie można już korzystać we wszy­stkich naszych oddziałach. Aby zarezerwować wizytę w dogodnym terminie, należy wejść na link do umówienia e-wizyty, który znajduje na stronie www.zus.pl/e-wizyta. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytory­czny naszej wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracownicy, założenie profilu PUE, docelowo dołączą również doradca ds. ulg i umorzeń – informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Dzień przed spotkaniem wysłany zostanie sms z przypom­nieniem o e-wizycie, na wskazany podczas rejestracji nu­mer telefonu. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem wyślemy mail. Będzie w nim link, w który na­leży kliknąć by połączyć się z pracownikiem ZUS.
Wideorozmowa, to bardzo dogodna forma kontaktu z urzędem, która pozwala na załatwienie sprawy z dowol­nego miejsca i w dowolnym czasie, bez wychodzenia z domu.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.
- W rozmowie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowied­nią opcję jeszcze na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posia­da pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby – dodaje Katarzyna Krupicka

Tekst i grafika: Katarzyna Krupicka - regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

baner